Qui som

CaixaEscola és una iniciativa d’EDEX, organització sense ànim de lucre, independent i professional, de l’àmbit de l’acció socioeducativa, nascuda a Bilbao el 1973.

Les nostres iniciatives s’emmarquen en dos propòsits principals:

• Fomentar el desenvolupament positiu d’infants i adolescents.
  • Promoure l’empoderament ciutadà.

Treballem en tres àrees fonamentals:

• Prevenció de les drogodependències.
  • Educació per a la salut.
  • Promoció de cultura ciutadana.

El nostre model d’intervenció es basa en el desenvolupament d’habilitats per a la vida, d’acord amb la iniciativa impulsada per l’OMS des de 1993 per a l’abordatge d’aquestes 10 habilitats:

1. Autoconeixement
  2. Empatia
  3. Comunicació assertiva
  4. Relacions interpersonals
  5. Presa de decisions
  1. Maneig de problemes i conflictes
  2. Pensament creatiu
  3. Pensament crític
  4. Maneig d’emocions i sentiments
  5. Maneig de tensions i estrés

La plataforma

CaixaEscola és un repositori que allotja en un mateix espai multilingüe els materials didàctics dels nostres programes preventius per a Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria (ESO).

CaixaEscola facilita així l’abordatge continuat de continguts preventius des dels 6 fins als 16 anys.

Els materials inclosos en CaixaEscola:

Es presenten en diversos formats (contes, àlbums, guies i animacions).

S’adrecen a educadores i educadors, a famílies, així com a infants i adolescents de les edats indicades.

Es poden fer servir en tots els espais formatius que considerin rellevant la prevenció de l’abús de drogues en l’educació d’infants i adolescents.

Educació primària

Contos para conversarmos

Contes per Conversar

Programa d’educació socioemocional per a infants de 6-7 anys que cursen el primer cicle d’Educació Primària.

A Aventura da Vida

L’Aventura de la Vida

Programa d’educació per a la salut dirigit a infants de 8-11 anys que cursen els cicles segon i tercer d’Educació Primària.

ESO

Unplugged

Programa de prevenció de l’abús de drogues adreçat a alumnat de 12 a 14 anys que cursa el primer cicle d’ESO.

Órdago

¡Órdago!

Un programa de prevenció educativa de l'abús de drogues adreçat a adolescents de 12 a 16 anys.

Retomemos

Reprenem-ho,
una proposta per prendre’s seriosament

Programa de prevenció de l’abús d’alcohol adreçat a adolescents de 14 a 16 anys que cursen el segon cicle d’ESO (i similars).

Retomemos

Reprenem-ho,
una proposta per a «cervellar»

Programa de prevenció de conductes addictives adreçat a adolescents de 14 a 16 anys que cursen el segon cicle d’ESO (i similars).