Relacions interpersonals
La Iolanda, una nena cega, explica tot el que veu. Parla de com són els seus amics i diu que s’assemblen ben poc entre ells. Igual que els dits de la mà, són diferents però, tot i així, estan força units.
Veure llibrePresa de decisions
L’amigdalitis d’en Xavier es complica perquè no ha pres puntualment i en la dosi adequada l’antibiòtic que li ha receptat el metge. Després d’una segona visita, segueix les seves instruccions al peu de la lletra. Ha posat en risc l’ordre a la seva classe, però ha deixat fora de perill la seva salut i ha salvat la final del campionat.
Veure llibreEmpatia
En Josep és un nen que es queda sol i tancat a casa amb pany i clau sempre que la seva mare marxa a treballar. Acaben d’arribar al veïnat i la seva mare pensa que així estarà més segur. Per sort, en Josep veu passar la Iolanda des de la finestra i es presenta. A partir d’aleshores, la seva vida sí que es torna més segura.
Veure llibrePensament creatiu
A l’Hèctor i a en Sergi els sembla increïble que encara hi hagi famílies en què la mare és qui s’ocupa de totes les feines de la casa. Estan convençuts que el normal és que les tasques de la llar es reparteixin entre tots, com passa a casa seva.
Veure llibreManeig de problemes i conflictes
En la vida hi ha moltes coses que fan pudor, com la mandra o el conformisme. Però també n’hi ha d’altres que fan molt bona olor, com la que es genera al voltant de la Iolanda el dia que reivindica el dret de totes les persones de l’escola a tenir uns lavabos nets.
Veure llibreComunicació assertiva
En Sergi té ganes d’apuntar-se al taller de ceràmica. Els seus amics troben que això de la ceràmica és cosa de noies i li prenen el pèl. Però en Sergi tira endavant amb el seu propòsit, i ben aviat tindrà l’ocasió d’acceptar les disculpes de l’Hèctor i en Xavier.
Veure llibrePensament crític
Els cotxes ens porten més de pressa. On? Doncs a la feina, a l’escola... però també a contaminar i a engreixar-nos, com els passa a les persones que n’abusen. En Sergi decideix passar-se a la bicicleta, però la ciutat no és gaire amable amb els nens i les nenes ciclistes.
Veure llibreAutoconeixement
A les persones ens passa el mateix que als cotxes: tenim un accelerador i un fre. Però n’hi ha que obliden on és el fre i s’acaben estavellant. Un gosset enjogassat ensenya a l’Hèctor a descobrir el seu fre per reduir la velocitat de l’atrafegament diari que li provoquen les activitats extraescolars.
Veure llibreManeig d’emocions i sentiments
La Marta té por d’explicar al seu pare que ha tingut una mala nota en matemàtiques. És la primera vegada que treu una «i» d’insuficient i no sap com actuar. Al cap d’uns dies, i gràcies a l’ajuda i el sentit de l’humor del seu pare, descobreix que aquesta «i» també és la «i» d’intel•ligent.
Veure llibreManeig de tensions i estrés
Tothom té dret a decidir qui pot tocar el seu cos i qui no. Per això, la Marta se sent molt malament quan, a l’autobús, un home estrany li posa les mans al cul. Per sort, reacciona fent dues coses molt importants: córrer per fugir, i explicar-ho per demanar ajuda.
Veure llibre