Educació primària

Contes per a Conversar

Programa d’educació socioemocional per a xiquetes i xiquets de 6-7 anys que cursen el primer cicle d’Educació Primària.

Parteix de la utilització de 10 històries, una per cadascuna de les 10 habilitats per a la vida, presentades simultàniament en dos formats:

• Llibre infantil: 10 contes il•lustrats a color, cadascun dels quals presenta continguts relacionats amb una habilitat específica.

• Animació: 10 animacions d’aproximadament 3 minuts, que presenten els mateixos continguts dels llibres infantils, en format de dibuix animat.

La Guia del professorat i la Guia per a mares i pares afavoreixen l’abordatge conjunt dels continguts dels contes.

10 llibres infantils

Una mà d’amics

Relacions interpersonals

Iolanda, una xiqueta cega, conta en aquesta història tot el que veu. Parla de com són els seus amics i que s’assemblen molt poc entre si. Diu que són com els dits de la mà: diferents, però prou units.

Al peu de la lletra

Presa de decisions

L’amigdalitis de Xavier es va complicar per no prendre a temps, i en la dosi assenyalada, l’antibiòtic que el doctor li va receptar. Després d’una nova consulta, va seguir les seues instruccions al peu de la lletra. Va posar en risc l’ordre en la seua classe, però va quedar fora de perill la seua salut i la final del campionat.

Més val acompanyat

Empatia

Josep és un xiquet que està sol i tancat amb clau a casa mentre sa mare treballa. Són nous en el veïnat i sa mare pensa que així estarà més segur. Per sort, des de la finestra veu passar Iolanda i es presenta. Des d’aquell dia, la seua vida sí que serà més segura.

Una família molt normal

Pensament creatiu

A Hèctor i a Sergi els sembla increïble que encara hi haja cases on la mare s’ocupa de totes les faenes de la casa. Estan convençuts que les tasques domèstiques s’haurien de distribuir entre tots, com passa a sa casa.

Els lavabos trencats

Maneig de problemes i conflictes

Hi ha moltes coses que fan mala olor en la vida, com la peresa o el conformisme. Però n’hi ha d’altres que tenen molt bona olor, com el que es va generar al voltant de Iolanda el dia en què va fer valdre el dret de totes les persones del col•legi a tindre banys nets a l’escola.

Que diguen el que vulguen

Comunicació assertiva

Sergi vol participar en el taller de ceràmica. Els seus amics consideren que això és cosa de xiques, i es burlen d’ell. Però Sergi insisteix en el seu propòsit, i molt prompte tindrà ocasió d’acceptar les disculpes que li ofereixen Hèctor i Xavier.

Els cotxes engreixen

Pensament crític

Els cotxes ens porten més ràpid. On? Al treball o a l’escola, però també a contaminar i a engreixar, com passa amb les persones que abusen del cotxe. Sergi decideix passar-se a la bicicleta, però la ciutat no es mostra amable amb les xiquetes i els xiquets ciclistes.

Corre, corre

Autoconeixement

A les persones ens passa com als cotxes: tenim un accelerador i un fre. Però algunes obliden on està el fre i s’estavellen. Un gosset juganer ensenya Hèctor a descobrir el seu fre per a llevar velocitat a la seua vida atrafegada amb tantes extraescolars.

Un pal amb un punt

Maneig d’emocions i sentiments

Marta ten medo de contarlle ao seu pai que obtivo unha mala cualificación en matemáticas. É a primeira vez que saca un «i» de insuficiente, e non sabe como actuar. Despois duns días, e coa axuda e o bo humor do seu papá, descubre que ese «i» é tamén o «i» de intelixente.

Corre a explicar-ho

Maneig de tensions i estrés

Cada persona té dret de decidir qui toca i qui no toca el seu cos. Per això Marta es va sentir molt malament quan, a l’autobús, un home estrany li va posar les mans al cul. Afortunadament, va fer dues coses molt importants: córrer per a fugir i contar per a demanar ajuda.

10 animacions

Corre a explicar-ho

Maneig de tensions i estrés

Guia per al professorat

Presenta el programa, les habilitats per a la vida, que promou i els recursos que ofereix, i proposa una activitat escolar per a abordar el contingut de cadascuna de les 10 històries.

Link a la guia

Guia per a mares i pares

Presenta el programa, les habilitats per a la vida que promou i els recursos que ofereix, i proposa una activitat familiar per a abordar el contingut de cadascuna de les 10 històries.

Link a la guia